banner1

Lessen

Wij hebben een brede doelstelling met onze lessen.  In het heerlijke warme water bieden  wij u  diverse oefeningen aan. Soepel worden, spierkracht versterken, conditie opbouwen een goede balans (core stability = rompstabiliteit). Allemaal aspecten die voor een ieder belangrijk zijn, zeker bij het ouder worden is het belangrijk de conditie op peil te houden. Wanneer u dit allemaal al in u heeft is het natuurlijk zaak dit te onderhouden. Wees vooral niet te bescheiden wanneer u denkt: ”dat kan ik allemaal niet”  want iedereen kan en mag op zijn eigen niveau en tempo werken. Zonder de gezelligheid uit het oog te verliezen proberen we u zo uit te dagen om de grenzen van uw lichaam eens op te zoeken.

De lessen  beginnen met een warming up in borstdiep water op muziek.  Hierna volgt een kern , die afhankelijk welke les u volgt gevuld zal worden met zwemmen, gymnastische oefening  of wetbelt.  Als afsluiting zal er een cooling down zijn waar  we de belangrijkste spiergroepen  nog even langs lopen.

U bent vrij om een twee keer een les te proberen. U kunt een bezoekerspas aan de kassa van het Ravijn verkrijgen.  Probeer eens verschillende uren uit om een beeld te krijgen van verschillende lessen en docenten.

Komt u ook zwemmen bij de Doordrijver?

Schrijf u hier in...

Ongedwongen

Gezond

Uitdagend

Aqya Gym

In BORSTDIEP water bewegen op muziek. Dit is de basis van aquagym. U gaat onder andere aan het werk om uw conditie te verbeteren of op peil te houden. Ook komen er veel spierversterkende oefeningen aan bod. Al dan niet met gebruik van de verschillende materialen die we beschikbaar hebben. Dit alles onder begeleiding van een lekker muziekje om het tempo er in te houden. U kunt alles meedoen op uw eigen niveau. Niks moet, alles mag!

Wetbelt

Aquajoggen, dat is wat je doet met een wetbelt. De drijfgordel zorgt ervoor dat je in dieper water kunt lopen zonder de bodem te raken. Dat maakt dat er geen druk op de gewrichten komt en het ideaal is voor revalidatie , mensen met slijtage, artrose of reumatische klachten.  Er is een enorme variatie van oefeningen maar de basis beweging is lopen. De veteranen onder ons hebben een eigen gordel, maar in het zwembad zijn ook gordels aanwezig.

Conditietraining

Zoals het woord conditiezwemmen al aangeeft wordt er deze uren veel aandacht besteed aan het verbeteren van de conditie. Dit door verschillende zwemvormen. Net als in ieder uur wordt er begonnen met een warming up in borstdiep water. Om vervolgens de aandacht te verleggen naar het echte zwemmen. Ook hier kan de docente besluiten verschillende materialen bij te gebruiken. Er is een grote verscheidenheid aan materiaal aanwezig als ballen, plankjes, flexibeams, zwemvliezen, dumbels etc. Zo wordt het nooit “saai” baantjes zwemmen.